BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Selasa, 20 Januari 2009

Serba serbi tak kena

Assalamualaikum...
Rasanya lama betul ditinggalkan halaman ini. Hijrah itu baik dan demi mencari kebaikan itu maka banyak perkara yang perlu dikorbankan. Penghijrahan kali ini adalah atas dasar kepentingan peribadi dan ini adalah penghijrahan tempat dan suasana kerja kali ke-10.
Kali ini suasananya rasa berbeza amat. Mau taknya, selalunya bila berhijrah ke tempat baru, akan ada rasa "mungkin tak lama", tapi kali ini "memang kena lama-lama" Balik ke negeri sendiri memang seronok tapi bila meninjau keadaan tempat kerja baru dengan zon "teramatlah santainya" membuatkan hati rasa 'terharu'. Segala-galanya santai iaitu bermula dari bilik kerjanya ala-ala zaman P. Ramlee hinggalah pelajarnya yang ala-ala 'cowboy hilang pistol'.
Harapannya biarlah ada sedikit ruang untuk memperbetulkan keadaan serba santai ini menjadi lebih warna-warni. Satu soalan timbul dibenak. Betulkah otak orang Melayu di sini paling sempurna? Sempurna kerana kurang digunakan berbanding dengan otak orang Jepun yang sudah "cedera parah" kerana diasak penggunaannya siang dan malam?. Agaknya sebab otak yang "sempurna" inilah yang sering menjadi rebutan para ekonomi agar dapat dijadikan aset utama kepada "kekayaan". Wallahualam